Gyógyúszás kategória bejegyzései

Úszásoktatás – Kezdő csoport indítása

Kedves Szülők, Érdeklődők!

2017. május 2.-tól alapfokú úszásoktatást hirdetünk 5 éves kortól.
Jelentkezni még április 28.-ig lehet.

Érdeklődés, beiratkozás:
Erdélyi Krisztina 30/619 17 79,
Erdélyi Sára 30/921 78 24

Helyszín: Eger, Bitskey Aladár Fedett Uszoda

Differenciált úszásoktatásunkra – amit előre láthatólag júniusban indítunk – már lehet jelentkezni,de csak korlátozott létszámmal!

Ide elsősorban azon gyermekek jelentkezését várjuk, akiknek már korai stádiumú gerinc- mellkas, láb deformitások jelentkezhettek, vagy idegrendszeri érintettségű mozgáskorlátozottság áll fenn.
A differenciált úszásoktatás ötvözi a hagyományos úszásoktatás alapjait rehabilitációs terápiás feladatokkal, hogy a meglévő, vagy kialakulóban lévő problémákat pozitív irányba tudjuk alakítani.

Ezekre a foglalkozásokra már szakorvos által felírt OEP által támogatottan is lehet jelentkezni!

Oktatási naptár 2017

Kedves Szülők, Gyerekek és Érdeklődők!

A Gyógyúszó Tanoda foglalkozásainak időpontjai 2017.január 3-tól érvényesek!

Kérünk minden jelentkezőt, hogy a GYÓGYÚSZÁS igénybevételéhez hozzák magukkal az
ORVOS ÁLTAL KIÁLLÍTOTT VÉNYT!
A vényen szerepelnie kell:
18 év alatti csoportos gyógyúszás, heti 2x alkalommal 6 hónapig folyamatosan.
Kód: 10
+ Szülő aláírása

Minden nagymedencés és tanmedencés foglalkozásunk limitált létszámban működik az oktatás- és a gyerekek sikeressége érdekében!
Amennyiben nem tudunk helyet biztosítani az adott hónapban, legyenek türelemmel, hiszen az oktatáson résztvevő gyerekek, úszástudásuknak megfelelően csatlakoznak a nagymedencés foglalkozásokba, újabb helyeket felszabadítva a kismedencében.

Célunk, hogy minden kis-és nagy gyerek élvezze a mozgással eltöltött időt, fejlődjön és később is része legyen a testmozgás az életének!

Keressenek minket bizalommal!

oktatasi-naptar-2016-1

Téli szünet!

aldott-bekes-karacsonytKedves Szülők, Gyerekek és Érdeklődők!

A 2016-os év utolsó foglalkozása december 16.-a, ezután mind a nagymedencés, mind a tanmedencés oktatások január 1.-ig szünetelnek.

Ha bármilyen kérdése van, írjon emailt a saraerdelyics@gmail.com címre, vagy facebook, illetve weboldalunkra, és az ünnepi sürgés-forgás közben megpróbálunk gyorsan válaszolni! 🙂
Addig is honlapunkon friss cikkeket és híreket olvashattok az ünnepek alatt is.

A foglalkozások várható kezdése január 2.

Aldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket, és Sikerekben Gazdag Új Évet kívánunk Mindenkinek!
Tegyük szebbé- jobbá a napokat együtt! Várunk Titeket 2017-ben is!

Kriszta néni, Rita néni, Lili néni, Sári néni, Kata néni és Bea néni

 

EVUK oktatási naptár

Kedves Szülők, Gyerekek és Érdeklődők!

A Gyógyúszó Tanoda foglalkozásainak időpontjai 2016.december 31-ig érvényesek!

Kérünk minden jelentkezőt, hogy a GYÓGYÚSZÁS igénybevételéhez hozzák magukkal az ORVOS ÁLTAL KIÁLLÍTOTT VÉNYT!
A vényen szerepelnie kell:
18 év alatti csoportos gyógyúszás, heti 2x alkalommal 6 hónapig folyamatosan.
Kód: 10
+ Szülő aláírása

Minden nagymedencés és tanmedencés foglalkozásunk limitált létszámban működik az oktatás- és a gyerekek sikeressége érdekében!
Amennyiben nem tudunk helyet biztosítani az adott hónapban, legyenek türelemmel, hiszen az oktatáson résztvevő gyerekek, úszástudásuknak megfelelően csatlakoznak a nagymedencés foglalkozásokba, újabb helyeket felszabadítva a kismedencében.

Célunk, hogy minden kis-és nagy gyerek élvezze a mozgással eltöltött időt, fejlődjön és később is része legyen a testmozgás az életének!

Keressenek minket bizalommal!

oktatasi-naptar-2016-1

A BHRG Alapítványban vizsgálat és terápiában részesített 0-3 éves, eltérő fejlődésű, organikusan éretlen/ sérült gyermekek tünetei

Az 3765eltérő, 3 éves kor alatt már manifesztálódó tüneteket három nagy csoportba lehet sorolni.
A korai tünetészlelésnek és a korrekt vizsgálatnak nagy jelentősége van.

A megfelelő (adekvát, oki) beavatkozás hiányában a tünetek tartósan fennmaradhatnak, s fokozatosan válik mind a szülők, mind a gyermeket körülvevő egyéb környezet számára az, hogy a gyermek fejlődése, tudása, viselkedése eltér a kortársaitól.

Motoros területen jelentkező tünetek:

  • tartós táplálkozási, nyelési, szopási nehézség, eltérő izomtónus, megkésett/felgyorsult mozgásfejlődés, a mozgásfejlődés egyes szakaszainak hiánya és/ vagy felcserélődése, egyensúlyi zavar/gyengeség, aszimetria a test két féloldalának használata között, a csecsemőkori védekező reflexek, ill. a primitív reflexprofil tartós fennmaradása, kóros együttmozgások megjelenése, furcsa, sztereotíp mozgások megjelenése, a finommotorika sutasága, megjelenésének késése, a szem-kéz koordináció eltérései, motoros játékok hiánya, rövidsége, a kifejező nyelvi készség késése, artikulációs zavarok, a mozgásutánzás eltérései, késése.

Pszichés-kognitív területen jelentkező tünetek:

  • az észlelési funkciók gyengesége, a látási, hallási, tapintási, ízlelési, szaglási, egyensúlyi és az izomérzésből eredő ingerek feldolgozásának, értelmezésének késése, gyengesége, a konstanciák kialakulásának késése, elmaradása, a figyelem rövidsége, elterelhetősége/letapadása, a kommunikációs igény késése/eltérései, a befogadó nyelvi készség késése, megkésett pszichomotoros fejlődés, az ok-okozati gondolkozás megjelenésének késése, a szerepjáték megjelenésének hiánya, a motiválhatóság eltérései, autoagresszió, alvászavarok, a szobatisztaság kontrolljának késése.

Szociális  területen jelentkező tünetek:

  • nehéz megnyugtathatóság, kötődési zavar, az együttműködési készség csökkent/kiszámíthatatlan volta, az érzelmek felfogásának hiánya, az érzelmek megosztásának eltérése/hiánya, az irányíthatóság hiánya, nehézségei, akaratos, öntörvényű viselkedés, agresszió, dührohamok, játszmák, a kontrollfunkciók gyengesége.

Forrás: www.bhrg.hu

Szenzomotoros fejlesztések – HRG

 

A HRG módszer 1994 óta levédett magyar rehabilitációs eljárás. Langyos vízben alkalmazható, 370 mozgásfeladata 2-3 év alatt tanítható meg a (rászoruló) gyermekeknek.

Minden HRG-fejlesztést alapos neuro- és szenzomotoros szemléletű vizsgálat előz meg. Ennek segítségével a(z organikusan éretlen) gyermek idegrendszeri érettsége %-ban megadható, illetve a hiányosságok és a meglévő készségek-részképességek profilja is ismertté válik.
A HRG-tréningeket ezeknek az adatoknak a figyelembevételével tervezzük meg, tehát a csoport összeállításnál az aktuális érettségi szint és nem az életkor vagy a diagnózisok azonossága számít elsősorban.
A HRG-módszer és feladatok rendszeres és kellően intenzív alkalmazásának az idegrendszer kéreg alatti szabályzásának normalizálódására van pozitív hatása. Ezzel párhuzamosan a sikeres viselkedésszervezéshez és a kognitív funkciók végrehajtásához szükséges agykérgi sémák is “bejáratódnak”, ami a pozitív transzfer-folyamatok kialakulását segíti elő.
A mozgás, a figyelem, a “szófogadás”, a beszéd, a beilleszkedési és gondolkozási folyamatok komplexen megfigyelhető javulása jelzi a HRG-terápia sikerességét és hatékonyságát.

Csoporttípusok:

  • Már 6-8 hónapos (volt koraszülött, szülés közben/után agysérülést szenvedett, lelassult pszichomotoros fejlődésű, eltérő izomtónusú /hipótón, spasztikus/) kisgyermekek és édesanyjuk számára szerveznek 4-8 fős uszodai csoportokat.
    85 olyan feladatot tanulnak meg, illetve gyakorolnak a gyerekek, melyeknek pozitív hatásuk van az idegrendszer megrekedt érésének beindítására, az egyensúlyérzék fejlődésére, az izomtónus normalizálódására, az irányított figyelem idejének növelésére, illetve a korai anya-gyermek kötődés erősítésére.
  • Vannak csoportok, olyan 3 év alatti gyermekek és mamáik számára, akik a gyerekek mérhetetlen energiáját szeretnék irányított 45 perces foglalkozásainkon “levezetni”.
    Ide járnak még félénk, visszahúzódó, kicsit ügyetlen, kicsit bátortalan, még gyakran eleső, alig/vagy nem beszélő, illetve agresszív gyerekek is.
  • 3-6 éves kor között a vizsgálatok egyértelműen segítenek abban, hogy az idegrendszeri érettség szintjének megfelelő csoportokban (először mindenképpen szülővel) jöjjön be a vízbe a gyermek. Ugyanakkor logopédiai, gyógypedagógiai óvodások vagy hagyományos óvodába járó, de a vizsgálattal igazoltan organikusan éretlen gyermekek (szülők nélküli) fejlesztése.
    Nagyon fontos az iskolaéretlen gyermekek intenzív (ajánlott a heti 3 alkalom) HRG-fejlesztése is, hogy az “érésre” kapott egy év alatt valóban regisztrálható fejlődés következhessen be.
  • 6-8 éves előkészítő, kis létszámú, speciális nevelési szükségletű (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia…) illetve speciális általános iskolák tanulóinak indokolt heti 2 alkalommal HRG-fejlesztésen aktívan részt venni.
  • Azoknál a gyermekeknél, ahol a mozgássérülést, az értelmi/halmozott fogyatékosságot vagy az autizmust a Szakértői Bizottságok leírják, alapozó-felzárkóztató és az idegrendszer kéreg alatti szabályozásának érésének elősegítése céljából HRG-fejlesztés indítása javasolt.

A HRG-fejlesztést a fenti tünetek esetében idősebb korban is el lehet kezdeni!


A HRG-fejlesztésre járó gyermekekkel a többi pedagógus azonos diagnózis és súlyossági fok mellett gyorsabban fog jobb eredményt elérni, mint a ” szenzomotorosan nem előkészített/felzárkóztatott” gyermekeknél.
A felzárkóztatás után a széleskörű mozgáskultúra megalapozása, az eszközös feladatok “végigtanulása” (konkrét műveletek…), a koordinációt, szerialitást és a ritmusérzéket fejlesztő feladatok elsajátítása történik. A siklás és az úszó mozgások megtanulása csak ezután lehet sikeres.

Nagyon jó eredményeket lehet elérni olyan felnőtt korú agysérültekkel (baleset, tumor, agyvérzés…) akiknél kiterjedt funkciócsökkenés lett a sérülés következménye (mozgáskorlátozottság, beszédzavarok, a kognitív funkciók beszűkülése, szociális problémák).